Arief ~Adrianna~ Damia

One step must start each journey.
One tree can start a forest,
One hope will raise our spirits,
One touch can show you care.

Lilypie Third Birthday tickersLilypie Kids Birthday tickersLilypie Kids Birthday tickers

Friday, January 7, 2011


Tahun baru bermula lagi...meninggalkan lagi tahun-tahun sebelumnya...
Segala yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya....

Membaca petikan dari Pustaka Iman >

 Setiap masalah yang timbul ada kebaikan dan keburukan, terpulang pada individu bagaimana langkah-langkah yang perlu diambil untuk menangani masalah tersebut.

Kita harus ingat, setiap saat Allah SWT akan menduga umatNya dengan berbagai-bagai ujian, tidak kira dari segi kesusahan mahupun kesenangan. Sikap sabar, tabah, berdoa dan bertawakal amat penting kerana Islam sentiasa memberikan jalan dan sikap positif yang indah, terpulanglah pada individu untuk memahami dan mempraktikkannya dengan baik supaya kita tidak hanya berjaya di dunia, malah di akhirat kelak.

Oleh itu setiap perkara yang datang perlulah ditangani dengan bijak, jangan bertindak terburu-buru dan selebihnya berserah kepada Allah SWT.<



Sebagai seorang ibu, tentu sekali mengharapkan yang terbaik untuk anak2..supaya menjadi khalifah yang hebat di bumi Allah ini...berjaya dunia dan akhirat..
Memulakan kembali tugas sebagai cikgu budak2 kecik tentunya memberikan kepuasan yang tak terhingga ( Early Childhood Education is my passion). Hopefuly i can give all my best di dalam mendidik  khalifah 2 kecil Allah...Aamin...
Tetapkan hati dan niatku yang Allah...berjuang dan berjihad ke jalanmu
Permudahkanlah urusanku
Aminn

No comments:

Post a Comment